torsdag den 8. oktober 2009

Arto

Hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg ikke særlig meget om Arto, andet end at det er et slags chatforum for unge teenagere. Lidt ligesom ´Messenger er bare for et lidt ældre publikum end Arto. Egentlig kan jeg ikke se noget galt i at unge teenagere har et forum hvor de kan mødes og lære nye mennesker at kende. Problemet er bare, at forummet kan blive udnyttet af mennesker, der ikke har de rette hensigter.. Jeg har ingen konkrete eksempler, men synes tit at man har hørt om ældre mænd, der giver sig ud for at de er meget yngre og så logger sig på for at komme i kontakt med de unge piger. Det er bare så ulækkert. Det er det svære med internettet, at man ikke kan sikre sig mod alting, fordi alle har adgang de fleste steder eller kan skaffe sig adgang dertil på den ene eller den anden måde. Jeg kan også forestille mig at tonen i sådan et forum - (det skal lige siges, at jeg aldrig har været en chatter), ikke altid er lige god. Man kan skrive mange grimme ting til hinanden, som man aldrig ville få sig selv til at sige, hvis man stod overfor personen i virkeligheden. Det kan godt blive problematisk og give nogle unge mennesker en dårlig oplevelse af at være online, hvilket jeg mener er ærgerligt, fordi jeg mener, at man bør fokusere på internettets positive muligheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar