torsdag den 8. oktober 2009

Efter at have læst litteraturen om Arto, må jeg sige, at jeg er forvirret. Det bliver både beskrevet som et virtuelt rum med mulighed for ar styrke sine nuværende relationer og skabe nye, samt et forfærdeligt sted, hvor de unge sender trusler til hinanden og pædofile sidder og hygger sig. Nu hænger tingene jo så bare sådan sammen, at det er forskerne der skriver om de positive ting og medierne, der behandler de negative sider. Hvem af dem skal man så tro på??? Jeg er slet ikke i tvivl om, at Arto er ment som et hyggeligt sted, hvor unge mennesker kan snakke sammen efter skole og styrke ders interne relationer, og ideen er god nok i mine øjne. Men der er altid en bagside af medaljen, og det tror jeg også der er denne her gang. Medierne må have lidt ret i nogle af de ting de skriver. Andet kan ikke passe - desværre.. Jeg finder det enormt skræmmende og lidt provokerende, at de unge ikke kan have sådan et sted i fred uden at der skal komme en klam pædofil stodder ind omkring.. Det kan ikke passe, at der ikke er mulighed for at holde mere øje med sådan noget!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar